Sabtu, 11 Februari 2012

Kenapa dunia ini, kejam?

Demi secebis ilmu, gua punya impian rock semacam sedikit tergendala. Masa yang gua setting betul-betul untuk jadi rock yang gua cita-citakan sejak dari kecik terpaksa gua tunda untuk satu masa yang gua pun tak tahu bila.

Gua tidak kisah sangat benda tu, dan gua pun tak ada nak salah sapa-sapa. Sebagai seorang yang ditarbiah oleh mak ayah supaya sentiasa menjaga tata susila, tak kena la gua nak salahkan kepada pensyarah yang pernah menghulurkan ilmu dan jugak duit potong rambut kepada gua. Tapi yang gua tak boleh terima, apa pasal rock yang perlu dipersalahkan.

Apa pasal orang tak sentuh pun budak-budak yang bersepah khayal bercinta ke hulu ke hilir tak ada masa depan?! Kenapa tak salahkan jugak ke spesis yang keluar masuk mekdi dan starbak hari-hari?! Kenapa kutu-kutu rock jugak yang selalu terpaksa jadi mangsa? Kenapa?!!

Betullah kata orang, dunia ini kejam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan