Ahad, 30 Ogos 2009

Pembelajaran bermakna dari seorang ayah

Gua lepak. Bonda gua lepak. Ayahanda gua pun lepak gak. Ahli keluarga gua yang lain duk dalam bilik masing2, layan tidur agaknya.Tiba2 datang seekor kucing entah dari mana masuk dalam bilik mak bapak gua. Dengan selamba pulak tu.

Gua ngan mak gua masuk bilik. Mak gua menjerit setelah melihat seekor kucing betina bersama anak2nya yang baru melihat dunia dalam almari pakaian yang jarang2 guna (contohnya macam langsir,cadar dan lain-lain). Mak gua memanggil bapak gua untuk membuang binatang2 itu. Mak gua tak suruh pulak gua yang duk kat tepi dia.

Memandangkan gua anak yang soleh tapi geli untuk mengambil anak2 kucing tu, gua pun tolong tengok bapak gua buang kucing tu dari dalam almari ke dalam dulang untuk letak ikan. 1 ekor, 2 ekor, 3 ekor, gua bilang dalam hati.

Bapak gua suruh gua carikan kotak. Gua patuh sahaja dan menuju ke kedai runcit untuk mencari kotak2 megi ataupun gandum yang telah diguna pakai.

p/s- Nampaknya bolehlah gua guna ilmu bapak gua suatu hari nanti kalau2 bini gua pun geli kat kucing. Tapi gua lebih mengharapkan bini gua boleh buat sendiri.

5 ulasan:

  1. geli kucing aaaa...try le

    BalasPadam
  2. aik.. rokes pun geli kucing..?
    haha..

    BalasPadam
  3. gua bukan geli kat kucing, gua geli kat anak dia je...

    BalasPadam
  4. aku suke arnab lagi dr kucen
    ceh..

    BalasPadam
  5. woi aku x fham r cte kau ni???

    BalasPadam