Isnin, 12 Julai 2010

Hidup Yang Tak Main-Main.

Sehari ni, gua punya kelas memang sibuk habis. Jadual gua padat dia memang tak boleh bawak bergurau. Dari pukul 8 pagi, terus ke waktu orang main bola petang. Mujurlah Allah itu maha kuasa menciptakan Syurga dan Neraka. Sekurang-kurangnya bolehlah gua pekena sedikit rehat sambil bersolat.

Gua punya kelas terakhir ialah Bahasa Melayu. Dah lama gua tak dengar kelas macam ni, rupa-rupanya, di zaman fesbuk yang serba ringkas dan makwe bukan-bukan, masih ada orang yang sanggup mengajar subjek yang tak boleh pergi dengan makwe hari ini.

Kelas ni punya panas badan memang nombor satu. Dua tiga orang mamat dipetik oleh cikgu untuk membaca syair. Gua ingat, dah makan tahun gua tak dengar seni macam gini.

Dipendekkan cerita, cikgu ada bukak sembang tentang masa depan Bahasa Melayu dengan para pelajar. Dia macam main angin dengan kami, " Kalau kita tengok sekarang ni, produser dan pengarah filem sekarang ni, selalu ada.."

Masing-masing macam berfikir nak sambung ayat cikgu tersebut. Masing-masing berpandang-pandang sesama sendiri nak jadi pelajar nombor satu. Tiba-tiba secara dengan tak sengaja, gua sound padu.

"Adegan-adegan panas!"

Biasa-biasa, hal-hal pelajaran gua tak berani nak menyampuk.

Hmm..Nampak sangat gua letih..

11 ulasan:

  1. haha...filem sekarang ni boleh merosakkan =)

    BalasPadam
  2. ohh. kamu la orangnya yang sebut itu ek??
    hee. :)

    BalasPadam
  3. masih tak kenal siapakah anda mungkin kerana berlainan course.

    p/s: lain kali pergi kelas bawak kipas tangan tu.LOL

    BalasPadam
  4. haha,syair prosa tradisional terulung.,

    harap aku x kene bace..wakaka..

    pandangan aku sang harima,baek mu promote "la tahzan versi indie" jadi buku utama dlm kelas tu

    BalasPadam
  5. lu punyer stail mmg digeruni,,
    stakat bm gua rasa hang tuah melutut dgar syarahan lu..,,
    sang harima rockers

    BalasPadam
  6. mesti ade bdk pompuan tgk lu smbil cebik bibir. dlm ati sape tau...haha

    BalasPadam
  7. lu mmg hebat..
    bkan sje d pdg cfs dgn aksi g0l lpat..
    tp d dlm kelas bm dgn mnyambung ayt lecrer lu dgn pntas dn mmbuat mkwe2 brfkir pnjang..

    BalasPadam
  8. i luv u sang harima
    mmmmmuuuuuahhhhh!!!!!

    BalasPadam
  9. Shukri, haha

    Nurul Zaty, lu ambik law ke??

    Anna, lu ambik ape?

    Jaya jr, haha

    Harun, rock

    Pintu, itu biasa bos..

    Mubin, lu pun hebat tak kurang!

    Tanpa dan Fawwaz, lu orang kena kerja keras sikit kalau nak cinta gua..

    BalasPadam
  10. eh..bila masa la aku law??
    haha..
    kita sekelas la deng.

    BalasPadam